Tuart oli sidottu käsistä ja hän makasi kylmällä lautalattialla. Kipu jyskytti hänen päässään ja veri tulvahti hänen suuhunsa. Tuart kakoi. Hän tunsi vaistosi huoneessa olevan toisenkin henkilön, joten hän nousi vaivalloisesti pystyyn ja kysyi mahdollisimman vakaalla äänellä, kysymyksen mikä ei ollut mitenkään omaperäisimmästä päästä;
”Missä olen?”
”Tallessa.” Ääni joka vastasi, oli matala ja hidas. Mutta ei mitenkään vihainen tai uhkaava.
”Entä… oletko vihollinen vai ystävä?”
”Olen vain välikäsi. Mikä on vointisi?”
”Tuota. Olen kunnossa vaikka päähän nyt hieman sattuukin.”
”Mun ei kai olisi pitänyt iskeä niin lujaa.”
”Ahaa. Olette siis se peikko?”
”Olen Cobolt. Autan sinut ylös. Neiti Liola tahtoo puhua kanssasi.”
”Liola…” Tuart pyöritteli nimeä mielessään.
”Onko hän sama- Auh! ”
”Anteeksi” Cobolt joka oli kooltaan varsin iso peikko, nosti Tuartin ylös ja pyyhki häneltä pölyt vaatteista.
”Oletpa voimakas.”
”Niin on kerrottu. Mennään.”
Tuart nyökkäsi, ja käveli matalan oven kautta homeiseen käytävään. Cobolt kannoillaan.
”Ai niin ja minä olen Tuart.” Hän huikkasi olkansa yli. Peikko naurahti.
”Tiedän. Olen vartioinut sinua koko eilisen päivän.”
He kävelivät vaitonaisina eteenpäin.


Salja istui vanhan kirstun päällä kahareisin, kun hän kuuli Coboltin koputtavan oveen. Ovi aukesi ja nuori suoraselkäinen ja ehkä hieman takkuinen vampyyri astui sisään, lajinsa kaltaisella ylväydellä. Cobolt tuli hänen takanaan ja laittoi oven kiinni perässään. Salja hymyili. Hän oli kuullut tästä vampyyristä ja hänen veljestään paljon. Rora ei tietenkään itse ollut koskaan pukahtanut asiasta mitään, mutta Salja oli nähnyt vanhoja vampyyrejä ja kuullut heitä, vaikkakin eivät nämä tienneet paljoa. Jotakin oli tapahtunut, mistään kukaan ei tiennyt mitään.  Paitsi Tuart, Roee ja Rora. Moni epäilikin, ettei mitään oikeasti ollut tapahtunut. Salja oli kauan sitten luovuttanut Roralta utelun, siinä ei päässyt puusta pitkään. Vaikka kyllä yritystä oli ollut. Niinkin häikäilemätön Liola oli kerran ollut, että oli yrittänyt totuus seerumia. Mutta ainoa asia mitä siitä oli seurannut, oli kiukkuinen vampyyri ja Valkeapää.
Roran sukunimi…

Cobolt seisoi seinä ruusuna oven vieressä kun Salja kertoi suunnitelmastaan Tuartille. Vampyyri ei ollut kovin innostunut suunnitelmasta mutta Salja kyllä osasi vetää oikeista naruista. Tuart oltiin saatu suunnitelmaan mukaan.